דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורכת דין לגירושין אירית רייכמן על הצעת חוק חלוקת זכויות פנסיה בין בני זוג 

מאת    [ 28/06/2011 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 3862 פעמים ]

בתאריך 15.6.11 אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק חלוקת זכויות פנסיה בין בני זוג, התשע"א-2011. הצעת חוק זו הינה פרי יוזמתה של ח"כ זהבה גלאון אשר ותכליתה של ההצעה חוק חלוקת להבטיח כי בעת פירוד בין בני זוג יקבל כל אחד מבני הזוג את חלקו בזכויות הפנסיה אשר נצברו במהלך החיים המשותפים.

עו"ד אירית רייכמן, מגשרת ומומחית לדיני משפחה וירושה סבורה כי הצעת חוק זו מהווה שינוי משמעותי בכך שמבטיחה לבן הזוג של בעל הזכויות כי יקבל את מלוא זכויותיו המגיעות לו מכוח החיים המשותפים ביחד. כמו כן, הצעת חוק זו מהווה צעד נוסף לקידום זכויותיו של בן הזוג הביתי אשר במהלך החיים המשותפים לא יכל להתפתח מבחינה מקצועית בשל האחריות בטיפול הילדים, בעוד בן הזוג השני טיפח קריירה וצבר זכויות פנסיה רבות.

פרשנותה של הצעת החוק

עורך דין לגירושין אירית רייכמן מוסיפה כי לפי הצעת החוק החדשה, במידה ובית המשפט קבע כי זכויות הפנסיה הן רכוש משותף של בני הזוג ולכן יש לאזנו בניהם, יחולקו הזכויות שנצברו בתקופת החיים המשותפים בין בני הזוג לשני חשבונות נפרדים. לאחר מכן, יירשם בן הזוג של בעל הזכויות בקרנות הפנסיה כבעל זכויות הפנסיה.
סוגיה חשובה נוספת אשר מוסדרת בהצעת החוק החדשה הינה כי כאשר אחד מבני הזוג הולך לעולמו ונפסקת זכותו לקצבת זקנה או פרישה עקב מותו, יראו את בן הזוג הרשום לקצבת שארים כאילו לא נתגרש או נפרד ממנו. עו"ד אירית רייכמן מדגישה כי סעיף זה יחול בתנאי שבית המשפט אכן קבע כי זכויות הפנסיה שנצברו בתקופת החיים המשותפת של בני הזוג הן רכוש משותף שיש לחלקו בין הצדדים.

עורך דין לגירושין אירית רייכמן מציינת ומדגישה כי כי הצעת החוק החדשה אף מקנה סמכויות לשר האוצר לקבוע הוראות למניעת סיכול זכות או זכות עתידה של בן הזוג הרשום בקופות הפנסיה. כך לדוגמא, שר האוצר רשאי בין היתר לקבוע פעולות בקרנות הפנסיה הטעונות הסכמת שני בני הזוג וכן לקבוע כי פעולות שונות בקרנות הפנסיה יחייבו מתן הודעה לבן הזוג שנרשם כבעל הזכויות.

בכך, מבורכת הצעת החוק הואיל ומכילה מנגנונים אשר נועדו להתגבר על ניסיונות ידועים ומוכרים של בני זוג בהליכי גירושין להברחת כספים ורכוש בכדי להתחמק מחובת השיתוף המחייבת את בני הזוג מכוח החקיקה וההלכה.

לסיכום

עו"ד אירית רייכמן תומכת בהצעת החוק החדשה, אשר לדבריה של ח"כ זהבה גלאון יש בהצעת החוק בכדי לבצע תיקון צודק המסייע להגן על אותן נשים מוחלשות שהיו תלויות בבני זוגן כל חייהן, ולאחר הגירושין והפרישה נותרו חסרות זכויות פנסיה.

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון - אירית רייכמן lawyer-r@zahav.net.il טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב